tirsdag 25. august 2009

en presentasjon: Living Waters


Begynner aa merke skolearbeidet naa som vi er over halvveis i termin 4. har et geografiprosjekt som jeg utsetter og utsetter fordi jeg ikke skjoenner noe av det! det ligger som en byrde paa mine skuldre. i de andre fagene gaar det overraskende bra, og jeg begynner aa foele meg hjemme paa skolen, saa der blir alt bare bedre og bedre!

Utrolig bra skole jeg gaar paa. Den heter Living Waters Lutheran college og er en kristen privatskole, men saa si styrt av staten. Er klasser fra 'kindergarden' og opp til year 12. Jeg er i year 11. Skolen er delt i 3 : Junior school. Middle School og Senior School. Tilsvarer noe lignende barneskole, ungdomsskole og videregaaende. De forskjellige skolene har egne underrektorer og egne omraader paa skolen og vi har forskjellige lunch og recces tider. Saa selv om det er 1200 elvever paa skolen saa faar man foelelsen av at det bare er noen hundre.

Vi har heller ikke noe kantine aa spise i, vi sitter ute, siden vaeret er for det meste utolig bra. Uteomraadet er fult av palmer, benker, tennisbaner, stor gresslette hvor vi kan spille sport, basketbaner og mini parker. Det er topp! Det er ogsaa "hatteplikt", vi er noett til aa ha paa en ganske ubehagelig hatt naar vi er i solen, men de fleste sniker seg unna.

Er ganske mange aktiviter som foregaar paa skolen. Hadde "science week" forige uke og er bok uke denne uken, samt sportsdag og karneval paa fredagen. I alle disse sammenhengene har vi kunnet kle oss ut. Er tennis og rygby konkuranse i lunchen og diverse konkuranser i hoydehopp og langdistanse. (hvor jeg kom paa 2.plass, og maatte si navnet mitt forran hele skolen i dag, fordi laereren ikke klarte aa si det. Ble litt roed.) Er "Year 11 Leadership camp" neste uke, hvor vi reiser paa en 2 dagers aktivitetstur for aa finne den indre lederen i oss, og forberede oss paa aa bli eldst paa skolen. Gleder meg masse!! Ogsaa i morgen skal vi i matlaging lage mat fra 3 om ettermiddagen til 9 paa kvelden. Er ikke saa keen paa det. Driver ogsaa med yoga, surfing og bading i gymklassen.


Saa er mye aa gjoere en dag paa skolen, og det er helt topp! folkene og laerene er ogsaaa topp!

Austarlia er topp!



3 kommentarer:

  1. Herlighet! Hørtes ut som en fantastisk skole! :P Bare masse artige aktiviteta hele tida jo! Cooooooool

    SvarSlett
  2. veit, er saa si noe hver dag! det er fantastisk!

    SvarSlett
  3. Heia Helga!
    Flott å høre om skolen din. Visste ikke at dere måtte spise ute, men det må jo være kjempeflott. Maten smaker best i det fri.
    Flotte bilder du har tatt også!
    Pappa

    SvarSlett