tirsdag 5. januar 2010

2009

Aaret mitt oppsumert ganske enkelt
(NB: mye utveklsing og Australia)


Januar:
  • Leser twilight og faar av den grunn en stor trang til aa reise paa utveksling.
  • Opptrer med danseteamet paa Impuls, noe som er kjekt

Februar:

  • Soekte veldig spontant paa utveksling til Australia og fikk plass-stort sjokk

  • Reise til Levanger med Linn og Marit for aa besoeke Heidi! Knall tur!

  • Dro ogsaa med meg Idun til Bergen for aa besoeke soester Gunhild og slekt-knall tur, men elendig vaer og en syk Idun

Mars:

  • stresset for aa levere inn soeknadspapirer og lege-erklaering og alt muligrart til Australia

  • Hadde noen herlige klatrestunder med Kristin og Halvard

  • Michael Jackon fastslaar comback konserter og Helene er plutselig verdens heldigste som skal dra

  • Tar fram min kjaere skuter George og jeg er nesten like glad som Helene

April:

  • Gunhild og Kristin kommer hjem paa besoek til min store glede!

  • Tilbringrer masse tid paa dans, paa hybelen til Charlotte og paa skutern

  • Min 11/12. Paaskeleir blir en suksess

Mai:

  • Nervene foer Australia trer inn samtidig som vi blir sent paa et forberedelsesmoete og dagene begynnes aa nedtelles foer avreisen

  • Rybak vinner MGP og stemningen er stor

  • en dum ryggskade dukker opp igjen og truer hele Australia oppholdet, samtidig som Kristin, Vippu , Halvard, meg og resten av friluftsliv klassen bestiger et fjell og min trofaste mobil over 2 aar byttes ut med en ny fancy en.

Juni:

  • Maanden starter med 17.aars dag i Bergen for aa si hadet til soester og bestefoerldre-toppers tur i vakre Bergen,dog litt trist.

  • gaar fra danseshow og skoleavslutning til sommerferie.

  • Min siste mnd i Trondheim saa blir en god del avskjeder, Michael Jackson sier ogsaa farvell og doer 25.Juni

Juli:

  • Endamere avskjeder og reiser Norge rundt paa ferie foer vi ender opp paa flyplassen i Oslo og gir med store vanskeligheter den siste klemmen til mamma og pappa <3

  • Livet i Australia starter og jeg er mer enn fornoeyd, baade med ny skole og familie.

August:

  • Australia livet begynner aa ta form haer nede. Begynner aa faa venner, prover surfing, ser min foerste frie kenguru osv!

September:

  • Vaaren kommer istedet for hoesten og vi drar paa en meget vellykket skoleleir! Midt i blinken for meg som fremdeles ikke kjenner alle! Deltar paa interschool konkuranse og vinner. Holder ogsaa min foerste kenguru, klapper en koala, rir en kamel.

Oktober:

  • Faar meg kjaereste og reiser til Melbourne med familien paa dansekonkuranse

  • Varmegraderne kryper oppover istedet for nedover og vi reiser paa 3dagers surfe/dykke camp til noen av WA's beste og vakreste strender. Ser baade slangespor og knoelhval og blir banket opp av moensterboelger!

  • "This is it" blir en stor sukksess og det samme blir 'relay for life' hvor vi samlet inn penger til kreftforskning!

November:

  • Skoleavsluttning og eksamenforberedelser tar opp mye tid, det samme gjoer strandbesoek og jentekvelder! Naa er det varmt!

Desember:

  • Merker til min store missnoeya at julen er overalt, og julen feires mer foer jul enn under selve juledagen! Julemiddag med Rowans familie og juleavslutninger haer og der,julekonsert med dansen og juleinnkjoep og julevask!

  • Kjoeper klatrekort og lerier surfebrett! Ledig tid brukes paa stranden eller i naboens basseng (vedkommene gaar i klassen min og er en av mine beste venner haer nede)

  • Ser delfiner og noe alle paa stranden trodde var hvithai og brannsessongen starter med storbranner hver uke! Teperaturer rundt 40!

3 kommentarer:

  1. Syke Idun fra Bergentur8. januar 2010 kl. 23:28

    Syyyykt! :D

    arti å les ka som har skjedd lå 1 år. For din del har d skjedd MY ! <3 :)

    Å mer ska d bli! Hohoiii

    SvarSlett
  2. Spennjanjes!! Du e no så flenk te å skriva! Du glemt av å skriv at vi NESTEN bada i "Kilden"!!

    <3<3

    SvarSlett
  3. åå, koslig å les!
    savne klatring og tura! OG mest av alt dæ!

    SvarSlett