tirsdag 30. juni 2009

En hyllest til MJ










En legende har gått bort.. Michael Jackson's død ser ut til å ha sjokkert en hel verden.. likeså som det sjokkerte meg! Jeg har vært en blodfan i 6 år nå, trofast i tykt og tungt, og jeg må si det er vanskelig å tungt å innse at han er død!

Musikken skyller MJ en stor takk, han påvirket ikke bare musikken på 80-tallet, han styrte den. Hans evne til å fange publikums interesse tror jeg rett og slett er unik. Det fins virkelig ingen over, bare noen ved siden! Det er først nå, som han er død man ser hvor mye han har betydd! Bad og Thriller spilles konstant og platesalget går til tops. Det er bare litt for sent.. han skulle fått oppleve det selv den siste tiden. Men Michael var et geni. Han etterlater seg dype spor i musikk og dansehistorien. Og et tomrom som vil bli vanskelig å fylle. Hans minne lever gjennom musikken <3

Det jeg sitter igjen med ( i tillegg til utrolig musikk) er hvor mye han har påvirket meg og betydd for meg gjennom årene. Høres teit ut med tanke på at jeg ikke kjenner mannen, men alt er mulig for Jackson. Spessielt viktig er dansen, han har gitt meg interessen for dans, noe som er utolig viktig for meg nå! Alle de timene jeg har stått forran speilet à la jente på 80-tallet og øvd på thriller og Beat it! Good memories! Flere gode MJ minner:

  • Første gang jeg lærte moonwalk. Et stolt øyeblikk i Helgas liv!
  • Julen jeg og Idun satt som forsteinet og så på Moonwalker DVD.
  • Heal the world dansen til meg og min søster Kristin.
  • Helene og jeg, sittende i bilen i 40 varmegrader minst,på dvergsnestangen med Michael i spilleren.
  • Idun's dialoger hvor hun har øvd på hva hun skulle si når vi skulle møte han.
  • Helene og meg, klemt sammen på en stol, med We are the world forran oss, vi sitter syngende for full hals.
  • Sommeren jeg kjøpte "Off the wall". Var i transe i sikkert 4-5 timer etterpå, og snek meg ut fra familiebesøk og kirker osv for å høre på CD'en i bilen.
  • Morgnene jeg er hjemme alene og spiller "The way you make me feel" på full guffe og rocker med!
  • Idun og meg i stor frustrasjon hvorfor ikke flere gutter kan bli som han, spessielt under Come together!
  • Sommeren hvor Gunhild og jeg kjøpte HIStory og sang på Earth song konstant under en 4-dagers sykkeltur

Mange, mange flere, men er som sagt minner, så blir litt kjedlig å lese om. Hvertfall,

Hvil i fred Michael Joseph Jackson, the true king of pop!

http://www.youtube.com/watch?v=WwqW8cnHQKE&feature=related
Tribute sang laget av Chris Brown, The Game, Usher, Boyz ll Men osv. Veldig fin

5 kommentarer:

  1. Ååååh! Kjærlighet, kjærlighet, kjærlighet og minner, minner, minner!!!!!!
    Har ikke mer å si!

    Michael Jackson er den kuleste personen i verden! Okei? <3

    SvarSlett
  2. Utrolig at ein sånn fyr e bort no ..
    æ og mamma prata om det like før ho la sæ, kor sykt at han e død!
    og tenk kor SYYYYKt familien kjæm til å tjen no. Håpe Michael brukt opp pengan fer all konsertan og brukt dæm opp på sæ sjøl før han dødd..

    Lyser fred over minne av/til/med/i-dont-know
    Michael Jackson :-)

    - Charlotte

    SvarSlett
  3. Det tror jeg virkelig kom fra hjertet Helga. Nydelig skrevet <3

    SvarSlett
  4. Hvor får du det fra? Du er så flink Helga, du skriver kjempebra!
    Innholdet var også veldig bra, og jeg tenker mye på deg nå, siden du har vært hekta på MJ så lenge! Vi får bare fortsette å hylle ham ved å spille musikken hans!

    SvarSlett
  5. Kjære, kjære Helga

    D der e virkeli minna som kjæm til å sitt langt inn hele livet. Takk for at du skriv så nydelig rett fra hjertet, og gjør tapet bedre å aksepter.

    Ellers takk for en hæærli blogg! Ska bli arti å bli oppdatert fra livet down under :-)

    SvarSlett