fredag 13. november 2009

at last!

Endelig! etter snart 4 mnd i Australia begynner jeg aa faa en liten "tan line' som de kaller det!! Er fremdeles ganske bleik noe jeg kan leve med, men begynte aa innse hvor vanskelig jeg har for aa bli brun naar jeg foerst etter 4(!!!) mnd faar skille. men naa kommer det:-D

Vil ogsaa gi litt kritikk til nordmenn, eller hvertfall norske tennaaringer (sier ikke alle, men en goood del bekjente og naermere venner av meg), norske jenter, og gutter for den slags skyld er jo desperate etter aa bli brun!! Syns det er nesten ironisk at foerst naar jeg kommer til et land hvor 9 av 12 mnd har temperaturer godt over 20 grader og til en by som er rangert som Australias mest solrike by, omgitt av personer med meget godt pigment, foerst da foeler jeg meg komfertabel med aa ha en lys hudtype. Jeg ser ingen problemer i aa gaa med en kort shorts naa, noe som foeles veldig lettende og befriende. Hjemme i Norge var det ukomfertabelt bare aa vise leggene. Hvorfor er det slik? Selv om jeg er like blek haer foeles det som folk godtar det mye bedre. Folk skjoenner faren UVstraalene bringer, folk godtar en lysere hud mye bedre. Folk holder seg vekke fra solen, dekker seg til paa stranden hvis solen er for kraftig.

I Norge er det motsatt. Jeg vet av mange jenter som oedelegger huden sin med solarium mange ganger i maanden og dekker seg inn i alskens brunkremmer. Jeg har selv gjort dette. I min desperate kamp mot min lyse hud. rett og slett fordi jeg fikk hoere jeg var saa utrolig bleik gang etter gang og jeg foelte jeg ville vaere like brun som de andre, at aa ha lys hud kunne umulig vaere vakkert. Naa spiller det ingen rolle lenger, folk haer godtar det, jeg godtar det!


man ser hvor uniformen slutter for aa si det saann

3 kommentarer:

  1. bra sagt!!! det er vi som tjener på det, vi slipper å få hudkreft, rynker osv :) men du blir nok brunere enn noen sinne før du kommer hjem :P

    SvarSlett
  2. Amen Helga! Du er forresten hjertelig velkommen i facebookgruppa til meg og Eirin! AntiTanners4life, du må bare joine! Vi er blek og stolt av det <3
    MEN, du sa:
    "gi litt kritikk til nordmenn"
    ville bare minne deg på at du fortsatt er NORDMANN! du er ikke en aussiegirl, du er VIKING! Okei? Er vi på lag?

    SvarSlett
  3. Bra innlegg Helga! **Important message to all people!**

    Hilsen Ida Stevik og Marit Grønningz :D
    (ps: du er vår kjære)

    SvarSlett