onsdag 16. desember 2009

Halvveis i oppholdet - oppdatering

Jeg er snart halvveis i oppholdet mitt og jeg vil komme med en oppdatering over hva jeg har gjort disse 5 mnd. Et av mine foerste innlegg var hva jeg ville oppleve i Australia.

En oppdatering over hva paa lista jeg kan stryke ut

Hva jeg ønsker å gjøre I Australia :
• Holde en kenguru/koalabjørn - begge deler
• Prøve surfing

Se minst 5 solnedganger sittende på stranden
• Se en slange (liker ikke dette punktet, men føler man ikke kan ha vært i Australia uten å ha sett frykten i øyet.) (saa slangespor )
• Dykke (snorklet)
• Kjøpe en Digideridoo CD
• Finne meg en stamcafe, og bli kjent med stamkundene
• Ta et morgenbad og dra rett på skole etterpå
Si "G'day mate" på ekte Australsk vis
• Smake kengurupizza eller krokodillehale osv, hvis det er marked for det!
Bli skikkelig solbrendt (dog ikke frivellig, men kommer til å skje)
• Springe ut i glede når det regner
• Snakke automatisk engelsk når jeg ringer hjem, for så å ta meg i det, deretter begynne på nytt på norsk( har blandet litt norsk engelsk)
• Prøve ut det lokale dansemiljøet
• Dra på safari som en ekte villmann i Outbacken(hvis bush walking telles)
• Sykle en tur langs straden med fin musikk på øret.

9/14- ikke verst!
Vil ogsaa legge til andre ting jeg har vaert saa heldig aa faa oppleve.
  • Surfet\svoemt paa noen av Australias beste strender
  • Sett delfiner naar jeg jogget langs den lokale stranda
  • Klatret, baade ute og inne
  • Opplevd den typiske Australske BBQ!
  • sett aussie rules= Australsk fotball/footy
  • Sett en svaer Knølhval noen 100 meter uti vannet sittende paa et surfebrett
  • faat meg en toppers kjaereste og noen herlige venner
  • Vaert paa konsert- Relient K
  • En tur til Melbourne
  • Badet paa stranda der en mann ble spist av en hai noen mnd foer jeg kom..Warnbro beach
  • vaert med paa interschool konkuranser og vunnet
  • sett noen ekte bogans (folk som er veeeldig australsk)
  • laert irsk dansing
  • ridd paa kamel













3 kommentarer:

  1. Tenk alt du har opplevd :D du er virkelig heldig, kos deg masse videre!!

    SvarSlett
  2. Artig å les! Flink te å blogge e du;D Du får no gjør my spennanes du ! Helga, du Helga!! :D

    SvarSlett
  3. Herlige bilda! Du e så kul! Savne dæ!

    SvarSlett