onsdag 25. november 2009

Alt for Noreg

Ok, vaert i Aussie i over 4 mnd naa og er vesentlige ting med federlandet jeg savner ganske mye! Dermed faar dere en liste :-D

Hva jeg savner med Norge:
  • familien min + mine venner
  • Hoest /vinterfoelelsen (dog kun frem til det kom en regnskvett tidligere i uken)
  • En god broedskive med brunost
  • Vann som ikke har en smak av klor- jeg er veldig noeye naar det gjelder vann
  • Aa kjoere skuter
  • Melhus og Alivedance
  • Littegrann aa snakke norsk
  • aa faa en stor klem fra mor (og far da)
  • Hjemebakt broed med skikkelig paalegg, istedetfor teit hvit broed med masse smoer og vegemite. syltetoey kunne blitt kaldt gele spoerr du meg
  • Hjemmebakt broed med tunfisk og et glass kald melk i min brune kopp sittende i senga mi og se paa snoen utenfor
  • Aa lage vaffler eller spagetti etter skolen
  • Tilgang til PC paa rommet og PC med dvd-spiller. Gjoer livet lettere
  • Family Guy
  • Skolearbeid paa norsk (Geografi for det meste)
  • "Norsk" mat- taco, buritos, lasagne, kjoettkaker, pinnekjoett
  • UG
  • MJ stunder med Idun eller Helene

ok, saa at veldig mange av punktene handler om mat..vell vell! Og for aa ikke bare se dette fra en vinkel saa kommer det liste over hva jeg liker med Australia :)
kos og klems fra Helga

2 kommentarer:

  1. Følelsesladede Idun26. november 2009 kl. 20:01

    ååååå <3
    norge in my heart!
    No glær æ mæ til du kjæm hjæm, helgum

    SvarSlett
  2. helga! helga! helga! helga!
    miss you! miss you! miss you! miss you!
    love you! love you! love you! love you!

    ting jeg savner med helga:
    - bussen til dansing, ett ord: epler!!!
    - våre søte diskusjoner om hvor mye av amazonas som forsvinner hvert sekund
    - monopol! aah, minner!
    - hiih, en søt hendelse: miidt på natta, "unnskyld" - guess you remember
    - stygge bilder og syke videoer svist på en liten stol på rommet mitt
    - våre mange samtaler om hvor fantastisk kul michael jackson er
    - "istiden nermer seg"
    - det syke kicket når vi sniker oss med bussen fra klætt til melhus uten å betale
    - å få/fortelle hele historien om da vi faktisk ble ferska og ikke hadde penger
    - røddeveien <3
    - scootermates for life!

    PLUSS PLUSS!
    Heleeene!

    SvarSlett